“BU ÜLKE” BİZİM ÜLKEMİZ DEĞİL!” üzerinde 6 yorum

  1. bence eleştirileriniz de tamemen haksızsınız..osmanlıyı islam medeniyetini ‘bizi’ cemil meriç kadar tanıyan kaç kişi çıkmış bugüne kadar?

    • SİMURG veya BECKHAM__7 Bey veya Hanım, öncelikle kim olduğunuzu bilmiyorum. Çok da önemli değil doğrusu… Herşeye rağmen katkınız için teşekkür ediyorum. Ediyorum, ediyorum da, Cemil Meriç andığım kitapta ne anlatmışki, ne anlattıki “osmanlıyı, islam medeniyetini ‘bizi’ tanıdığına” kanaat getirdiniz merak ettim doğrusu. Meselâ bir kaç örnek verip de bendenizi aydınlatsanız, bilmemdiğim, anlamadığım noktaları tavzih etseniz. Değil mi?

      Ayrıca, hiçbir zaman eleştirilerimin eleştiril/e/mez olduğunu söylemedim, savunmadım, savunmam da… Çünkü ben sıradan bir kulum, ismet sıfatıyla mücehhez değilim; ama unutmayınız, Cemil Meriç de değil! Dolayısıyla o da eleştirilebilir, eleştirilmelidir. Ancak eleştiriler tamamen doğrudur, haklıdır diyemeyiz elbette… Diyemeyiz ama, münekkidin nerede yanıldığını göstermek de, siz diğer münekkidler üzerine vaciptir diye düşünüyorum. Bakınız ben üstadınızın yanıldığı yerleri söyledim, gösterdim. Sıra sizde… Aksi halde iddialarınız havada kalacak, yere basmayacaktır. Yanılıyor muyum?

      Hürmet ve muhabbetlerimi sunuyorum efendim.

  2. merhaba öncelikle selam..kusura bakamyın selamsız girdim ilk mesajda…cemil meriç tabiki eleştirilemez değildir onu öyle kabul etmek başta onun gibi bir düşünce adamına saygısızlık olur… şunu söyleyeyim ben cemil meriç i çok iyi bildiğimi ya da onu çok iyi anladığımı idddia etmiyorum..ama mesela meriç in gericilikle ilgili düşüncesi bu üülke adlı kitabında mevcuttur..hatırlarsınız ki kitapta

    Canavarlarla dolu bir ormandayız. Yolumuzu hayaletler kesiyor. Tanımadığımız bir dünya bu. İthal malı mefhumların kaypak ve karanlık dünyası. Gerçek, kelimeler arkasında kayboluyor.

    Ne güzel tarif: “Gerici, bir toplumun gelişmesini sağlayacak hiçbir yeniliği istemeyen, her yönüyle eskiyi özleyen ve eski düzeni getirmeye çalışan (kimse)” (Meydan-Larousse). Tarifin tek kusuru bu ucubenin hangi çağda, hangi ülkede yaşadığını söylememesi.

    Murdar bir halden muhteşem bir maziye kanatlanmak gericilikse, her namuslu insan gericidir.

    IV. Murat’a, “Süleyman devrine dön!” diye haykıran Koçi Bey’den Reşit Paşa’ya kadar Osmanlı Devleti’nin bütün ıslahatçıları gerici. Dante, yaşadığı çağdan iğrenir. Balzac eserini iki ezelî hakikatin ışığında yazar: kilise ve krallık. Dostoyevski maziye âşık. Dante gerici, Balzac gerici, Dostoyevski gerici!

    Gerici, ilerici… Düşünce hürriyeti bu mülevves kelimelerin esaretinden kurtulmakla başlar, düşünce hürriyeti ve düşünce namusu.

    der cemil meriç….ayrıca onu klasik batıcı demeniz ya da onun deyimiyle mustarip olarak adlandırmanız sa bence çok çok haksız olup benim değil sizin kanıtlamanız gereken bir meseledir..ayrıca onun beşeri değerleri temsil ettiğine inandığını söylemişsiniz…doğru çünkü zaten cemil meriç orada geçmişten bahsetmekte nasıl bir ruh hali içinde olduğunu anlatmakta..kusura bakmayın şu an bir yere yetişmem gerek..yine de son söz olarak şunu söyleyeyim..bence(dikkat ederseniz bende bence diyerek kendi fikirlerimi söylüyorum) cemil meriç kendisni anlatan belgesel in adı gibi Türkiyenin Ruhu idi…iyi günler ayrıca simurg diye hitap etmenizi tercih ederim.saygılar

    • Şöyle demiştim yazımda, “Bendeniz masum olmadığım için de her zaman ve her hususta yanılma payımın olduğunu, bu sebeple de beyanlarımın kısmen-tamamen reddedileceğini şimdiden kabul ediyorum.” Öyleyse bu eleştirileriniz de beklenen eleştiriler.

      Bendeniz bakınız Cemil Meriç hakkında şu beyanlarda bulunmuştum: “Eserden anlaşıldığına göre Cemil Meriç bu kadar okumasına, bu kültür yapısına rağmen “kişiliğini bulamamış” ve “psikolojik saplantıları bulunan” bir şahıs. Beyanlarımın tepki toplayabilir! Ama bana göre böyle…”

      Evet bugün bu sözümün arkasındayım. Yazıya da alıntıladığım kısımlara baktığınızda, psikolojik saplantıları bulunan, hasta, zavallı bir insandan başka bir şey görünmüyor ki… Ayrıca HASSATEN BELİRTEYİM bu beyanlarım bir tesbit içindir; yoksa asla ve kat’a bir kınama, tahkir ve tazyif için değil… Allah’a sığınırım. Amma kimle muhatap olduğumuzu, muhatap olduğumuzun ruh halini de bilmemiz gerektiğine inanıyorum.

      Bir tepki olmak ve Cemil Meriç’in bu ülkeden olmadığını söyleme sadedinde “Maalesef 341 sayfalık kitabın bir tek sayfasında Kur’an kokusu, sünnet vurgusu yok. Kitapta bir tek evet bir tek hadis var amma gelin görün ki o da uydurma hadis: “Kendini tanıyan, Rabbini tanır.” (Sayfa 212). Cemil Meriç neredeyse Kur’an’dan, tefsirden habersiz.” Demiştim. Size göre yanlış mı bu iddiam, tutarsız mı?

      Cemil Meriç’in batılı olması hususundaki kanıtlarım ise zaten yazıda var. Bir daha göz atarsanız, farkedeceksiniz.

      Peki hiç mi iyi tarafı yok Cemil Meriç’in? Tabii ki var… Ama yazıda da sormuştum: Bir gram bal için bir kilo odun çiğnemeye ne gerek?

      Muhabbet ve hürmetle efendim.

  3. Öncelikle tavrınız için teşekkür ederim.İlk mesajda biraz paldır küldür konuya girdiğim için kusuruma bakmayın.gençliğin verdiği heyecan ve cemil meriç sevgisi olunca…özgeçmişinizi de okuyunca braz harcım olmayan bir işe girdiğimi farkettim..ama affınıza sığınarak yine de bir iki bir şey söylemek benim gözümdeki cemil meriç i anlatmak isterim…öncelikle cemil meriç ne sağcı ne solcudur kendisinin dediği gibi o sağcı solcu gibi mefhumları hiçbir zaman benimsememiş onları hakikatı kapamaya yarayan uydurma mefhumlar olarak görmüştür.kendisibi 18 yaşında neysem oyum şeklinde anlatmaktadır.ilerici gerici lafları hakkındaki düşünceleri ise bu ülke kitabında net bir şekilde vardır.ona göre düşünme ancak bu kelimelerin esaretinden kurtulmakla başlar.batıcılı hakkında ise biraz acımasız eleştiriler yaptığınızı düşünüyorum.zira cemil meriç birçok insanın olduğu gibi benimde batı hakındaki birçok tabumu yıkan birisi..klasik bir batıcı ya göre dünya doğu ve batı olarak ikiye ayrılmıştır.doğulular tembel miskin ya da vahşi batılılar ise medeni çalışkan ve zekidir.neden avrupanın bilmem ne büyük filozofu büyük bilim adamı öyle söylemiştir..ve klasik batıcı diyebileceğimiz ikşiler bunu böyle benimsemiştir..”kuran tefsirden habersiz” demenizde bence yine çok ağır…gerçi cemil meriç in sadece bu ülkesini ve kendisiyle yapılan röportajları okudum ama bende söyediğiniz hadis ve bir kaç tane daha dışında rastlamadım.ama bunun nedeni cemil meriç in kuranı okumaması hadislerden habersiz olması değil bence..kendisine bir röportajda neden batıyla daha çok meşgulsünüz eserlerinizde neden daha ok batılı isim var die bir soru geliyor.cemil meriç te daha çok avrupayı bildiğini hem avrupalılara osmanlıyı bizim medeniyetimizi hem de kendi ülkesine de avrupanın gerçek yüzünü göstermeye çalıştığını söylüyor..çünkü yaşadığı zamanda avrupa putlaştırılmıştı cemil meriçde kendini bu putu yıkmaya adamıştı..iyi günler

Bir Cevap Yazın

